شناسه خبر : 41601
دوشنبه 28 دي 1394 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسداشت سرداران شهید لشکر 27 محمد رسول الله(ص)

تصاویر/شیرکوهستان «خندان» بود

شهید مهدی خندان در جبهه غرب و در کردستان چنان رشادت و شهامتی از خود نشان داد که لقب"شیر کوهستان" را بر او نهادند به طوری که ضد انقلاب در کردستان برای سرش جایزه تعیین کرد.

شهید مهدی خندان به سال 1341 در روستای ناران از توابع لواسان کوچک در روز عاشورا متولد شد. مهدی در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب فعالیت‌های موثری علیه رژیم پهلوی داشت و هم زمان سال 57 دیپلمش را نیز در رشته مکانیک دریافت کرد.

شهید خندان تابستان 1359 در پادگان امام حسین(ع) دوره آموزشی عمومی نظامی را گذراند و پس از آن برای مقابله با ضد انقلاب آماده اعزام به کردستان می شود که با شروع جنگ تحمیلی در شهریور 59 داوطلبانه به سمت جبهه های غرب می رود.

مهدی با تأسیس سپاه به این نهاد انقلابی رفت و چهار ماه به عنوان محافظ بیت حضرت امام خمینی(ره) مشغول به خدمت شد اما همچنان به جبهه هم می‌رفت و با لیاقتی که از خود نشان داد فرماندهی گردان و پس از آن به جانشینی تیپ ارتقا یافت.

وی در جبهه غرب و در کردستان چنان رشادت و شهامتی از خود نشان داد که لقب"شیر کوهستان" را بر او نهادند به طوری که ضد انقلاب در کردستان برای سرش جایزه تعیین کرد.

در سال 61 پس از فتح خرمشهر شهید خندان به همراه حاج احمد متوسلیان و تعدادی از رزمندگان به لبنان اعزام شد.

شهید مهدی خندان فرمانده تیپ یک لشکر 27 محمد رسول الله (ص) سرانجام در روز 28 آذر 1362 برابر با اربعین حسینی(ع)، در مرحله سوم عملیات "والفجر 4" در ارتفاعات" کانیمانگا" هنگام عبور از میدان مین مورد حمله گلوله های تیربار دشمن قرار گرفت و در سن 21 سالگی به شهادت رسید.

شهید خندان در حال مداحی

شهید مهدی خندان نفر اول از سمت چپ تصویر

شهید خندان و شهید هاشم کلهر نفر اول از سمت راست تصویر

 

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi